تایتل قالب طراحی سایت سئو قالب بیان
📌 نِــــوِشــتِــه هـــــایِ چَــــــنــد خَـــــــطّــی


🌿 دگرگون کردن تلقى آدم‏ها از خویش و نفوذ دادن مهره‏ هاى مسلط در کار

استاد علی صفایی حائری


#امام_صادق آن قدر آدم داشت که بتواند با کودتایى دستگاه عباسى را بردارد. و #حسین هم حتى آن قدر افراد داشت که بتواند با کشتن یزید به طور ناگهانى بر صحنه مسلط شود؛ ولى مسأله این بود که هنوز مردم آمادگى نداشتند و حتى پس از شهادت حسین و مرگ یزید رو به حکومت علوى نیاوردند، که دیگران بر صحنه نشستند. 

این نشان مى‏دهد که آن دو کار باید فراهم شود. و این است که #ولایت_فقیه که زمینه ساز امامت است باید این 👈 دو کار سنگین را بر دوش بگیرد: یکى دگرگون کردن تلقى آدم‏ها از خویش و دیگرى نفوذ دادن مهره‏هاى مسلط در کار. 

یا باید از نوع حکومت انبیا چشم پوشید و به حکومت‏هایى دیگر روى آورد و یا آن‏که این دو کار را با هم انجام داد: هم تلقى توده‏ها را از خویش عوض کرد تا به رفاه و آزادى قانع نشوند و حتى بالاتر از آزادى و عدالت و عرفان و تکامل را خواستار باشند و هم مهره‏هاى مسلط را بر سر کار گذاشت و آنها را نفوذ داد.


ما امروز در ممالک اسلامى شاهدیم که چگونه پفیوزهایى بدون زمینه‏ى توده‏اى توانسته‏اند با زور ولى مسلط در صحنه بمانند؛ چون آنها از مهره‏هایى منسجم و سازمانى دقیق برخوردارند و مادام که در این سازمان رخنه‏اى نیفتد و نفوذى نشود، کارى از پیش نمى‏رود. همان‏طور که شاه مادام که در دستگاهش نفوذ نشده بود، پا برجا بود. آن‏جا که گارد و ارتش او متزلزل شدند و در دستگاه منسجم او رخنه افتاد، فرار کرد.

این حقیقتى است که بدون تکیه بر توده‏ها مى‏توان حکومت کرد، که ممالک مرتجع منطقه شاهد آن هستند و با پشتیبانى توده‏ها مى‏شود زمین خورد که حکومت شیلى خود نمونه‏ى آن است.


📚 تطهیر با جارى قرآن، ج‏1، ص: 250


نظرات (۱)

  • سید حسین میرعلایی
    يكشنبه ۱۰ مرداد ۹۵ , ۰۶:۵۸
    سلام
    صحبت های حاج آقای حائری واقعا متفاوته
    اول صبح حس خوبی گرفتم
    ممنون از شما
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

نوشته هایی که کمی صبر می خواهد برای خواندن و حوصله...
خواهان این که فرهنگ سه خطّی را از هوای سرها دور کنیم...

برای خواندن حوصله بفرماییم...
+ یازهرا سلام الله